söndag 29 december 2013

Trots och långpromenad

Känns som mina barn är just nu är de trotsigaste i världen.
Grabbarna går så igång på varandra att det känns som det inte finns något stopp.
I förmiddags var H med mig och Jenny när vi gick på långpromenad och han satt fint i vagnen i 2 timmar, då somnade han dock och sov halva rundan.
Men väl hemma så har han och W verkligen varit igång hela dagen !
Jag är säker på att de är påverkade av hela vår situation, men idag har det varit helt galet-
Är det verkligen bara våra 3,5 åringar som är så här?
Bråkar, slåss, säger dumma mamma, räcker tunga, skriker, kastar saker??
Men visst de är ju duktiga på att hjälpa varandra på traven, men de tar slut på sin mamma.
Och jag försöker att hitta på saker med dem för att de ska vara igång, men är övertygad om att de behöver lite lugn och ro också, att ha tråkigt är inte så farligt.
Men W och H klarar inte det..
Men när de väl är lugna så är de fantastiska och när de sover kan man ju inte sluta pussa på dem <3

Fiskspelande har vi testat idag 

Mina tre pojkar skalar potatis 

Viktigt att det blir rätt 

Tänk när de var så här små, då fick man inte höra "Dumma mamma"

1 kommentar:

Jag sticker upp huvudet sa...

mysigt när barnen är med och fixar jag minns det men det krävs tålamod till det också. kramis