söndag 2 februari 2014

Han grät när han läste bloggen

Jag började skriva på bloggen veckan innan T började med cellgifter.
Jag har använt den för att dela med mig om mina känslor som anhörig till en som har Cancer.
T läste bloggen för första gången denna veckan, han grät.
Han fick läsa om min resa i detta, vi har levt samma liv men olika resor.
I dag började jag läsa Kristian Gidlunds bok - I kroppen min.
Den sätter ord på T:s känslor, det som Kristian skriver i ord är det som jag har sett utvändigt på T.
Efter beskedet i veckan om att det var döda cancerceller så börjar T bli sig själv igen.
Han är glad, han skrattar, han tar på mig med kärlek, han har börjat planera för sommaren, han värmer mig i sängen.
Han vill ha sex. Han är tillbaka!
Dock är jag rädd, jag är rädd för cancer.
Jag lämnade cellprov i förra veckan, tänk om jag har cancer ?
Tänk om mina barn får cancer eller någon annan nära mig!
Jag kommer aldrig att bli  mig själv igen efter detta....  Men jag är så tacksam för att livet.


3 kommentarer:

Trebarnsmor sa...

Kärlek ♥

Meekatt sa...

Jag sticker upp huvudet sa...

Härligt att han också läst din blogg. Tillsammans är ni grymt starka och ni sprider hopp till andra som kan läsa om det.

På något sätt Jag känner mig tacksam över att få vara med på något sätt i den här resan även om cancer är kasst och suger...
Kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!