söndag 9 mars 2014

Läsning är viktigt

I vårt liv som har gått väldigt upp och ner det sista året så har vi fått in en ny rutin sen några veckor tillbaka.
Varje söndag efter att alla barnen badat och det är dags att försöka varva ner inför natten, så har vi börjat sätta oss i soffan och läsa tillsammans.
Jag och barnen då, eftersom detta oftast krockar med sporten som mannen måste se.
Jag läser först en bok som passar grabbarna och sen har tjejerna varsin bok som de läser ur för oss andra.
E har ju troligtvis Dyslexi och på detta sättet hoppas jag att hon ska känna att det är en trygghet att läsa när vi sitter hela familjen och myser.
I kväll var tjejerna extra taggade för läsa eftersom innan jag lämnade Malmö så blev det ett besök på bokrean och jag kom hem med tre nya böcker till barnen.
Jag önskar att jag hade all tid i världen att läsa med mina barn i veckorna, jag har inte det tyvärr.
Men på detta sätt så samlar vi ihop helgen och vi får samtidigt en härlig stund tillsammans i soffan.
Och att deras intresse för böcker och läsning ska växa.