lördag 8 mars 2014

I bland är det skönt att bara säga nej !

Inför igår hade jag verkligen tagit ett bra beslut!
Min svägerska fyllde år igår och skulle bjuda på mat och alla vet ju hur det är med barn en fredagskväll då man varit iväg hela veckan.
Och jag var själv totalt slut efter att jobbat hela veckan och inte fått en chans att träffa mina vildar sen i måndags i princip.
Så mannen åkte iväg och jag och barnen gjorde tacos och köpte godis och vindruvor och tittade på Nemo. Det var inget bråk, inga tjuvnyp utan bara ren mys.
När barnen en efter en började somna så kände jag total lycka !
Det var så skönt att bara vara vi. Jag somnade givetvis också på soffan och vaknade av en man som kom hem lycklig av att fått sitta utan barn och en dryg fru och haft möjligheten att prata med sin sida av familjen ostört.
Just nu har jag varit den perfekta mamman och frun, om jag får säga det själv.
Diskmaskinen är tömd, tvättmaskinen är igång och jag har plockat undan och satt på kaffe och mannen sover fortfarande..
Idag väntar tjejmys för mig , tyvärr blev showen som vi skulle se inställd men vi inser att när tillfället ges, så är det bara att köra på ändå.

Inga kommentarer: