tisdag 4 februari 2014

Livet är så orättvist

Cancer är helvetet själv, Cancer tar mer än det ger, Cancer tänker bara på sig själv.
När jag började min Cancerresa så trodde jag att T skulle dö!
Jag var säker på att han skulle dö.
Men nu kommer han inte att dö, han kommer att finnas här för mig och för våra barn.
Jag är lycklig och att det finns kanske ett slut på detta helvetet...
Men det finns så många andra fantastiska människor som inte får den chansen att överleva.
Där Cancern går in och krossar familjer, jag känner nästan lite skuldkänslor att vi överlevde detta.
Under detta året har jag lärt känna så många som förlorat sina nära och kära till Cancern.
Det är inte rätt !!
Men det kan gå lyckligt också, det är vi bevis för och jag hoppas med all forskning och framsteg som man gör så kommer fler och fler att klara sig och Cancern förlora !

Jag skickar en extra kram till alla er som just nu kämpar och lever mellan hopp och förtvivlan..
Och till alla er som förlorat någon nära <3


2 kommentarer:

Jag sticker upp huvudet sa...

Åsa, du e´grym! Trots din tuffa situation tänker du även på andra. En bra ambassadör <3
kram

Trebarnsmor sa...

Kasta dina skuldkänslor så långt du kan!! Lev och njut. Ni har haft en tuff resa!!