måndag 16 december 2013

Kirurgen ringde

De ringde från sjukhuset kl 13:30 och berättade att allt hade gått som de planerat och de hade fått bort allt !
De hade väckt T på OP bordet och han hade vaknat, men somnade om igen för att åka till uppvaket.
Kändes som en sten ramlade från mitt hjärta, nu ska vi bara hålla tummarna att det var döda Cancerceller som de plockade ut.
I dag har jag fått vara med på grabbarnas julfest på förskolan, de hyr alltid en jättestor lokal som vi har i byn när de firar Lucia.
Och där är de hela dagen och barnen får rasta sig och tomten kommer och sen är de ute och leker i närmiljöerna.
Det går i ett och jag är väldigt trött i huvudet efter denna dagen.
Och sen kommer man tillbaka nu på kvällen kl 18:00 för att se dem när de går Lucia och sen är det fika och kaffe och barnen springer några varv till runt lokalen .
Men jag har inte känt att jag har behövt att oroa mig för T, utan tiden har gått åt att få vara med alla goa och fantastiska barn som går på mina grabbars förskola och deras fantastiska pedagoger som är ett sånt otroligt stöd.
Jag vill tacka  för alla sms, meddelande och blommor som vi har fått idag, det uppskattas.
Nu går vi in i nästa fas av den här Cancern, men den ska inte få vinna.
Nu ska jag sätta mig i soffan, huset är upp och ner med saker överallt men det struntar jag i ! för jag är totalt slut på energin nu.

Grabbarna och jag på väg till julfesten. 

2 kommentarer:

Liz sa...

Ar sa dalig pa att hora av mig, men laser och tanker mycket pa dig/er! Sa skont att operationen har gatt bra och att kirurgen sa att dom fatt bort allt! Underbart att hora, nu hoppas vi och haller tummarna for att det bara ar bra nyheter efter detta!! Ni ar sa starka! Stora kramar och mycket varme!

Trebarnsmor sa...

Har tänkt på er idag. Skönt att op gått bra! Du hinner städa... en annan dag!!