torsdag 19 december 2013

Kommer pappa hem till julafton ?


Idag när jag kom till T på avdelningen var han rätt nere, syresättningen var inte så bra så han fick extra syre. 
De är rädda att han ska få lunginflammation om inte syresättningen kommer igång. Men han hade mindre ont, då de nu fått rätt med smärtlindringen i alla fall.
När jag var där kom sjukgymnasten och det var dags att gå igen, men denna gången gjorde det ju inte så ont eftersom smärtlindringen var rätt så han gick nästan 5 meter! en klar förbättring mot i går. 
Och jag märkte direkt efter att han ändrade sig till glädje, och att han fick tron tillbaka.
Men vi pratade med dem och det verkar inte som T kommer hem till Julafton. 
Vi försöker i alla fall få så att han ska få permission, för en jul utan honom, är ingen julafton för mig och barnen. 
I dag hade jag lite presenter med mig som tjejerna gjort till honom i skolan.
I morgon är det skolavslutning och sen kommer jag att ha barnen hemma i tre veckor, det kommer inte att bli mycket vila för mig, men jag hoppas på att jag kan hitta på saker med dem så får dem i alla fall att njuta av sitt Jullov. 
Pratade med T nu ikväll och han hade varit uppe igen och gått och han var så nöjd. 
Fuck Cancer som splittrar vår familj nu i Jul . 

2 kommentarer:

Trebarnsmor sa...

Fuck cancer. Alltid.

Liz sa...

Fy sa trakigt att han eventuellt inte kan komma hem till jul..hoppas verkligen att han kan fa permission, sa att ni far vara tillsammans. Far barnen halsa pa honom, eller ar det bara vuxna? Om barnen far komma, tanker pga smittrisk/infektionsrisk, sa ta med paketen, nagon liten bordsgran, lite julmust och ett par pepparkakor sa firar ni lite jul pa sangkanten hos honom om inte annat! Huvudsaken att ni far vara tillsammans, gar det absolut inte, skype eller Facetime med honom sa att barnen far vara med och sa att han bara kan vara med och se barnen oppna paket etc. Jag hoppas att det vander nu for er, att han blir battre och att det snart ar over for er och ni kan fortsatta leva ert liv utan denna javla cancer!!

Stora kramar och mycket styrka till dig!!