tisdag 10 december 2013

Kommer Cancern att vara borta 2014?

Hej

Förra veckan fick vi reda på att E troligtvis har Dyslexi,vilket i så fall är skönt för att det kommer att ge svar på så mycket med hennes läsning.
I går fick jag reda på att grabbarna har börjat att vara svåra att ha i gruppen på förskolan och detta har blivit värre de sista veckorna.
Alltså samtidigt som T började gå hemma i väntan på framtiden.
Jag var totalt helt knäckt i går, min ork var slut ! och mitt i allt detta har två av barnen börjat med maginfluensa i går.
Jag trodde att jag skulle lägga mig ner och gråta, jag kan inte vara där för alla, och jag kände mig så otroligt dålig som mamma, jag måste orka lite till för deras skull.
I dag var det äntligen dags att träffa läkaren på Urologen, både jag och mannen var otroligt nervösa.
Men väl där träffade vi en fantastisk läkare och det första han sa var
- Då ska du opereras på måndag!
Va ? visste ni inte ?
Nej vi har inte fått Kallelsen ännu.
Så på måndag opereras T, de ska öppna upp ca 30 cm i magen på honom.
Operationen tar 3 timmar och sen ska han ligga inne 1,5 vecka .
Detta eftersom det tar tid att komma i gång och det kräver att han sondmatas,
Om det som de hittar är döda Cancerceller så kommer han att blir fri och behöver bara gå på sina uppsatta röntgen i 10 år framåt.
Skulle de vara aktiva cancerceller så vågar jag eller rättare sagt jag orkar inte tänka på vad som kommer att hända !!!
För min ork är nu totalt slut och jag vill bara vara där för min familj.
Så snälla,snälla låt oss få ett 2014 utan cancer <3


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har inte kommenterat innan men läst din blogg. Halkade in genom Hannah Graafs blogg. Du ska verkligen inte känna dig som en dålig mamma. Det tycks mig tvärtom fantastiskt att du orkat med allt så bra hittills. Man får "bryta ihop" och gråta ibland, konstigare om man inte gjorde det när man är mitt i cancersjukdom. Jag håller alla tummar att cancercellerna ska vara förstörda. Jag önskar du fick gå ner i arbetstid och hinna vila. Jag är i liknande situation med min sambo men mina barn är iallafall äldre. Styrkekramar! Helene K

Trebarnsmor sa...

Man får lägga sig ner och gråta. Man får visa barnen att man ät trött och orkeslös just nu. Det är viktigt att visa barnen. Alla är inte starka hela tiden. Tänk all denna väntan... väntan före, vad ska hända, och sen väntan efter, hur har det gått, att den ska vara såå lång!! Skönt med dyslexi diagnos om det varit kämpigt för barnet. Se till att sova. Sömnen betyder så mycket när allt runt omkring är rörigt!!

Jag sticker upp huvudet sa...

Hoppas du har någon som kan ge dig lite stöd som en extra julklapp, kramis