måndag 21 oktober 2013

Måndag och Christine Meltzer

I dag har T varit på sjukhuset och fått sin påse med Cellgifter, han har även fått två påsar blod.
Jag jobbade och kunde tyvärr inte vara med honom idag, och det gör så ont i mitt hjärta varje gång jag inte kan följa med honom.
När vi körde hem skulle vi bara hem och sen skulle jag iväg och träna, men i bilen hem började T frysa igen och må riktigt dåligt precis som sist när han var inne på sin dags behandling.
Så det blev att avboka träningen ikväll och ta hand om alla barnen och se till att alla fick kvällsmat istället.
Så det får bli träning i morgon istället när T mår bättre, han har även fått feber nu igen.

I går var Christine Meltzer på Hellenius hörna och berättade om sin bröstcancer och om hur det påverkade hela hennes liv och hennes nära och kära.
Och det tog tag direkt i mitt hjärta och när jag ser hennes mans tårar i ögonen så speglar dem verkligen hur jag och hur vi känner mitt i allt detta.
Cancer är en hemsk sjukdom och den kan verkligen ta fina människor från jorden, och en familj som vår lever i rädsla hela tiden om att det kan vara slut.

Har ni inte sett klippet så rekommenderar jag det verkligen.'Christine Meltzer

Bilden är lånad av TV4PLAY

2 kommentarer:

Jag sticker upp huvudet sa...

Hej Åsa, jag såg också programmet och det "kändes" att se hennes man med tåren i ögat. Det ÄR tufft att vara sjuk men tufft att stå vid sidan om. KRAMIS på dig!

kattiiiiss sa...

Jag är dålig på att kommentera men jag läser alltid. Har inte hunnit se klippet än men såg däremot Regina Lund i nyhetsmorgon förra helgen igen. Hon berättade om sin bröstcancer... också väldigt gripande.

Många kramar