fredag 25 oktober 2013

Dan före dan före doppare dan

Ja så är det ju faktiskt.
På måndag är förhoppningsvis sista gången som T läggs in för 5 dagars behandling.
Redan i dag har han fått tid till röntgen efter sista behandlingen.
Den avgörande röntgen, den som ska avgöra hur framtiden ska fortsätta.
Om det ska bli fler behandlingar om det ska bli operation.
Det är kanske lika bra att vänja sig, T ska göra dessa kontrollerna hela tiden i 10 års tid framåt.
Och jag kan tänka mig att varje gång kommer man att känna stressen och rädslan.
I dag har vi tagit det rätt lugnt, det behövdes efter denna veckan som varit.
Tjejerna hade Halloween fest i skolan och det har de längtat efter i 2 veckor och planerat hur det ska se ut.
Efter att vi lämnade dem åkte vi inom mina föräldrar, ungefär samtidigt som detta med T och Cancern har tagit upp en stor del av våra liv så fick min pappa blodförgiftning samtidigt och har varit väldigt sjuk.
Så även han har fått spendera väldigt mycket tid på sjukhuset. Och igår fick vi reda på att min pappa ska operera sin höftkula på måndag, han har haft väldigt ont väldigt länge och blodförgiftningen tror man att han fick i samband med en kortisonspruta som han fick.
Så allt händer på en gång på måndag ...
Men nu är det fredag och hela familjen är samlad i soffan framför filmen som Disney Chanel alltid har och ikväll är det Tarzan .
Hoppas att ni får en fin härlig kväll med nära och kära .



1 kommentar:

Jag sticker upp huvudet sa...

Nära och kära är allt! Jag hade en fin kväll med min dotter i går kväll.
En fin dikt väl värd att läsa om och om igen. Kramis på dig Åsa!!!