torsdag 31 oktober 2013

I morgon kommer han

Förlåt för att jag har uppdaterat bloggen så lite denna veckan.
Men jag har mått så himla konstigt, det började med Cancergalan och sen har jag haft ont i min kropp och en fruktansvärd huvudvärk så jag har levt på Ipren.
Det är verkligen inte vanligt att jag lever på smärtstillande.
Tänk i morgon kommer T hem, kan man hoppas att det är hans sista gång?
 att de nästa vecka säger
- Det blir operation och sen är detta över ? eller kommer de att säga att han måste ta fler omgångar ?
Men igenom denna resa har jag insett vilka som är våra vänner och vilka som finns för oss.
Mina fina vänner har skrivit till mig på FB och sms mig och inte alltid fått svar men de har tyckt att det är okej. För det är inte alltid så att jag har orkat.

Denna texten hamnade på min FB innan idag:

Har ont i kroppen idag men sitter i soffan under filten och tänker på hur mycket jag har att vara tacksam över️ livet är inte en lätt match alltid och i bland önskar man att det vore lättare att leva. Men jag har en fantastisk man, fina "busiga" barn, en familj som ställer upp i vått och torrt och fantastiska vänner och arbetskollegor. Det börjar närma sig jul och snart är det 2014. Om jag får önska mig något av tomten är det att nästa år ska alla dessa i mitt liv få vara friska.

Det är precis så jag känner, tacksamhet och jag är glad att vi inte har varit tysta om T sjukdom för vi hade inte klarat det.
Har idag bestämt mig för att fixa en överraskning till T i morgon när han kommer hem ...
Något som han älskar :) visar i morgon vill ju inte avslöja det innan ..


1 kommentar:

Trebarnsmor sa...

Vilken fin bild! Njut av att maken kommer hem imorn :)