måndag 18 november 2013

Att ta vara på tiden

Tjejerna har tjatat på mig i snart ett år att de vill börja rida, jag har väl tyckt att det är för dyrt och var ska vi ha tiden till att låta dem rida?
Men nu med att T är sjuk så känner jag att mina barn ska få testa på så mycket som de vill, och om det nu är ridning så kommer jag att uppmuntra dem.
Så för två veckor sen så fick de testa att rida hos en kompis och det gick hur bra som helst!
De blev helt besatta och har inte kunnat sluta prata om det sen dess.
Jag ringde för att få in dem på ridskola och fick faktiskt två platser, så i fredags så började de,
Saker hör ju till att jag red väldigt mycket som barn och är faktiskt glad att vi har detta intresse att dela.
Så jag ska också börja bli lite medryttare, att få vara med hästar är så kravlöst och jag älskar det.
Jag känner även att allt detta med T gör att man ska ta vara på sånt som faktiskt betyder något.
Så idag har jag köpt en hel utrustning till E som är så stolt, hon hade nog sovit i hjälmen,byxorna och ridstövlarna om hon fått :)
Nu ska jag bara hitta utrustning till M och mig också.
Undrar om deras önskelistor till jul kommer se ut som min alltid gjorde.
1. Egen häst
Dock vet jag inte om Tomten fick min önskelista, för det slog aldrig in ....


1 kommentar:

Trebarnsmor sa...

Men så härligt!! Motion (styrka, balans) frisk hästluft och ansvar!! Jag har hört att hästmänniskor är ansvarsfulla människor. Tror det ligger nåt i det. Man får lära sig att ta hand om nån annan.