söndag 5 januari 2014

Geocaching - En ny upptäckt

Ingen snö idag heller och barn som behöver komma ut !
Vi har ju helt vänt på dygnet och man märker på grabbarna nu att de får alldeles för lite timmar tillsammans i sömn.
Även om de sover till 8 på morgonen, så somnar de inte förrän vid 23:00 tiden på kvällen och tillsammans blir det mycket mindre timmar än vad de är vana vid.
Så idag bestämde jag att vi ska gå ut i skogen och grilla korv och rasta barnen nu på eftermiddagen.
T är ingen skogsmänniska alls, får han bestämma hade han hellre varit inne i värmen och inte behövt att ta sig ut.
Men eftersom jag nu bestämt detta med barnen idag så får han snällt komma med och jag är övertygad om att frisk skogsluft är bara bra för honom.
I går var ju våra fina vänner hos oss som sagt och då berättade de om Geocaching, de hade börjat göra detta med deras barn och de hade fastnat allesammans.
Jag har hört talas om det men inte fattat riktigt vad det var, men fick i går förklarat för mig och tyckte att det lät super kul.
Mannen då som fattade att detta innebär frisk luft och skog, sa direkt att detta var inget han skulle hoppa på.
Men efter att jag laddat hem Appen som man använder i smyg och gav han telefonen i skogen, så var det han som blev helt galen i skogen, han gick där och lyfte på varje sten och tittade i alla stubbarna.

Så idag hittade vi vår första geocacher och det kommer att bli många fler, barnen gick i gång på det precis som vi.
Just nu har 1/4 barn somnat och vi hoppas på att de andra kommer snart efter.
För i kväll ska denna familjen i säng tidigt....
Vi gick en liten bit för att komma till skogen så T har ansträngt sig ordentligt idag.
Så nu får han vila gott.






2 kommentarer:

En plats i solen sa...

Min gamla kollega syssla med det, det kanske man skulle göra. Då får man se sig lite om också!

Tycker absolut du skall se filmen, dyker upp fler filmtips längre fram

Jag sticker upp huvudet sa...

Naturen gör underverk med både kropp och själ. kramis på er alla