lördag 22 februari 2014

Pärla för livet

I morgon är det dags igen att åka och pärla för livet.
En söndag i månaden så ordnar Ung Cancer pärldagar  i Malmö och i morgon är det dags igen.
Ung Cancer jobbar för att unga drabbade ska få hjälp och stöd, både när det gäller anhöriga och när det gäller de som själva är drabbade.
Jag tycker att alla som har möjlighet ska gå dit och pärla, det är mellan kl 11-15.
Man kan även bara komma och köpa ett armband på plats om man nu inte känner att man har tid att stanna.
I morgon ska jag och E åka in och möta upp Emma, hennes svärmor och en kompis till henne.
När jag var med förra gången var det första gången jag var med, det var otroligt känsloladdat.
Man pratar om allt möjligt och i bland sitter man bara i det tysta och pärlar och känner Cancerns allvar.
Har varit på Vårdcentralen med E idag och det visar sig att hon har Halsfluss så jag hoppas verkligen att hon mår bättre tills i morgon.
Hon vill så gärna åka och pärla och hon vet hur det är att vara en ung anhörig till en som har Cancer.





2 kommentarer:

Fnulan sa...

Min dotter var med innan jul :) jag kanske skulle komma? Kram

Fnulan sa...

Min dotter var med innan jul :) jag kanske skulle komma? Kram