onsdag 12 februari 2014

Kan det vara ett lyckligt slut på denna cancer resa ?

I dag har jag och T varit på besök hos läkaren som gjorde den stora operationen på honom innan jul.
Det blev till en ordentlig milstolpe för oss.
När läkaren kom in så var han så positiv, allt var döda cancerceller som de tog ut från kroppen.
Det kommer inte att bli mer för T nu, utan nu är det bara framtiden med uppföljningar som han kommer att få göra i 10 år framåt.
Han gjorde en huvudröntgen i förra veckan och den visade inget ovanligt.
I kväll har han också varit och gjort en röntgen, men det är mest bara av rutin och en början på hans uppföljningar.
Solen sken över Malmö och sjukhuset när vi kom dit och både han och jag var så lyckliga när vi körde där ifrån.
När vi lämnade sjukhuset så grät jag, det var sådan lycka, lycka av att se T vara så glad och prata så ljust på framtiden.
Vi har gått igenom så mycket sista tiden och det är verkligen ändrat oss som människor och verkligen min syn på cancer.
Jag vet att det är en hel del anhöriga som läser bloggen och jag kommer givetvis att fortsätta skriva om Cancer och hur vi kan tillsammans stödja oss som faktiskt är anhöriga.
Men jag kommer också att fortsätta att skriva om min familj och vårt liv.
För att det är viktigt att se att Cancer kan också innebära lyckliga slut.
Vilket jag inte trodde när vår resa började.
Jag kommer även att fortsätta jobbet med Alexandra och Inga -Lill på Cancerkompisar.
Och jag hoppas givetvis att ni fortfarande följer mig och min familj ......
                                             

2 kommentarer:

Meekatt sa...

Så fantastiskt att läsa! Det FINNS lyckliga slut ♥

Massor med kärlek till er! 2014 blir ert år!

Jag sticker upp huvudet sa...

Åsa, det är så viktigt det du skriver, att du vill fortsätta blogga osv. Vi behöver visa på att det finns HOPP, att det finns goda och positiva levnadshistorier. Men visst förändras vi alla som gått igenom en cancerresa oavsett hur den slutar.
Jag själv är både glad och tacksam över att få lära känna dig och ta emot dina förtroenden och få läsa din blogg.
GÖR en bra helg och ALLA HJÄRTANs DAG/KVÄLL!!!
Kram