söndag 9 februari 2014

I morgon är det måndag igen.

Varför går helgen alltid så fort ?
Känns som den hinner inte börja förrän den är över.
Denna helgen har haft inslag av alla sinnen.
I går började dagen med att jag och mannen och E åkte till Bo Olsson för att handla tre vinster till henne.
Hon har varit med i en special grupp i skolan där de hjälper barnen att träna upp sin arbetsminne.
Hon har ju problem med läsningen och detta tänkte de skulle vara en hjälp.
I detta då har där varit olika steg och varje steg innebar en vinst, för henne innebar detta Monster high målarbok, Lego friends och pennor.
Dock ville hon hellre ha ett extra skräp i stället och valde det istället för pennorna.
Vi passade även på att boka skönhetsbehandlingar till husvagnen så att den är redo för en hel sommar med många äventyr.
Åh vad vi längtar allesammans, E som var med blev helt vild i husvagnsaffären.
På eftermiddagen var det dags för mig att packa väskan och bege mig till en härlig kväll med sex andra fina kvinnor,
Min kompis Erika har ett spa på sitt jobb som de får låna gratis med pool och bastu.
Så vi hade allesammans fixat lite smått att äta och med stämningsfull musik och mycket att prata om så blev det ju en härlig och väldigt behövlig kväll.
Kvällen avslutades på Thai Corner i Ystad som är ny Thairestaurang, så gott !!
I dag vaknade jag och var inte riktigt överens med mig själv, huset behövdes städa och jag orkade inte riktigt.
Tjejernas simning började i dag och de simmar på olika tider och detta skötte T, så det innebar ju att jag var kvar med huset.
Men efter någon timme tog jag tag i det och nu sitter jag här i nystädat hem .
Och vet ni vad ?!
Renbäddat i sängen ... så idag åker vinterpälsen ! för att det finns ju inget skönare än lägga sig nytrimmad i en nybäddad säng.
Men först ska alla barnen i säng och sen blir det mammatid.
Jag har passat min underbara guddotter här i eftermiddag också som har förgyllt vår tillvaro.
Minns inte att mina huliganer någonsin har varit så snälla som den tösen?!

Här kommer ett härligt bildregn av min helg.

Dags att börja planera även om mycket är redan klart inför sommaren


Några av de härliga kvinnorna


Lyssnar med spänning 





Mycket skratt blev det 
Givetvis en hel del allvar också 
Finaste gudbarnen <3 


2 kommentarer:

emma sa...

Vigs ängar? :)

Jag sticker upp huvudet sa...

Härligt med planer Åsa!!! kram