tisdag 11 februari 2014

Mitt första besök på gymmet

I kväll tänkte jag först att jag skulle ge mig ut och gå en runda, stoppade huvudet utanför dörren och inser att det är jättekallt.
Men jag köpte ju gymkort igår så varför inte börja använda detta.
Så jag byter om och beger mig till gymmet.
På vägen dit så känner jag hur magen börjar bli orolig och jag kallsvettas ...
Känner mig ungefär som när jag ska åka och lämna blod (som jag svimmade vid förra tillfället).
Kliver in i lokalen som är full med tränande .. vältränande människor, låtsas som att jag är en van besökare.
Intalar mig själv att jag är cool, spanar var kan jag se mest hemma ut att börja med ?
Crosstrainern känns ju hur lätt och bra som helst, går ju liksom inte att misslyckas.
Går fram till den och ställer mig upp, tittar på tjejerna runt mig och ser att de har en dator på sina som visar tid och annat.
Fan! min funkar inte och inga knappar, får går och säga till killen i receptionen med alla musklerna att den inte funkar.
Han kommer med mig tillbaka
- Du måste ställa dig på den och börja så startar den.. SKJUT MIG PINSAMT !
Så var det med den planen att se cool ut.
Och för att göra saken värre så berättar Hilda 85 år bredvid att jag kanske ska ställa ändra motståndet då det ser ut att vara lite tungt ... SKJUT MIG IGEN...
Okej då är det bara att sätta igång.
När jag stått där och sett cool ut i 30 minuter så kommer två kompisar fram till mig och pratar lite.
Inser att oj vad det luktar armsvett, så vidrigt VEM HAR INTE DUSCHAT ?!
Kommer på att boven är jag själv och packar mig ner från Crossen -- ser fortfarande cool ut .. viktigt!
Ser ut som att jag har tränat i över en timme och går ut.
Andas andas...
I morgon är det intro med instruktör, efter detta kan det ju bara bli bättre eller hur ???

Fattar inte varför jag har sådana bekymmer med gym ? Älskar ju att träna ..


Inga kommentarer: