torsdag 2 januari 2014

Två timmar terräng och ofrivillig viktnedgång

Sitter vid datorn och lyssnar och tittar på W och H när de leker rollekar med leran.
Så mysigt att lyssna och man får ett leende på läpparna när man lyssnar.
I dag började jag dagen med att ge mig ut tillsammans med de två ägarna till hästen jag rider.
Vi lastade tre hästar och gav oss ut till ett skogsområde som heter Öved.
Det var fantastisk terräng med långa sandvägar,klättring och stigar med fallna träd över som man kan hoppa.
När jag hittat rätt och kände mig trygg så kom vi upp i ordentlig fart i skogen och det var otroligt roligt.
Fick även beröm för min teknik, det är ju ändå 12 år sen jag red sist.
Så totalt blev det två härliga timmar i skogen.
Väl hemma satta sig jag och W i soffan och tittade på Tarzan, och aldrig har väl en macka och kaffe smakat så gott som när man är sådär lagom nerkyld.
T har en dålig dag idag, i går när jag skulle ta hans spruta på honom som är blodförtunnande, så märkte jag att han är mycket smalare än innan.
Och jag det visade sig att han gått ner 4 kg.
Han ser detta som ett otroligt nerslag och han är så trött på det nu, han och jag är väldigt olika där.
När jag blir ledsen och nerstämd så äter jag, han äter inget alls.
Ska han orka igenom detta så måste han äta!
Var på honom igen om han verkligen inte ska prata med någon, men han vägrar.


3 kommentarer:

En plats i solen sa...

Öved är vackert. Är uppvusen i sjöbo kommun :)

Maten på nyår var riktigt god, javisst var soppskålarna fina! :)

Tommy sa...

Sv: Det är det.

Åh tack för tipset, ska kolla in det där :)

Kram

Anonym sa...

Skulle han dricka näringsdrycker månntro? Min sambo får utskrivet av sjukhusets dietist och de levereras hem av posten. Blir inte alls dyrt när man får dem utskrivna. Ett "enklare" sätt att få i sig näring när aptiten inte finns.
/Helene K