söndag 26 januari 2014

Pärla för Livet

I dag har jag varit och pärlat för livet.
Jag och Wiveca träffades och körde in tillsammans och där möte vi upp Emma och en väninna till henne.
Vi kan ju lugnt säga att vi var inte ensamma med att vilja Pärla för Ung Cancer alla sittplaster var upptagna, så viga och snärta som vi alla är så blev det att sätta sig på det hårda stengolvet.
Men vad gör man inte för en god sak.
Vi satt i 2 timmar och pärlade och vi fick ihop en fin samling tillsammans.
Efteråt blev det fika med Ciabatta och härlig Cheesecake och ännu mer prat och allvarliga samtalsämnen.
Tänk om man hade haft chansen att själv får styra sitt liv, att man hade kunnat bestämma sitt eget öde, då hade livet bestått av mindre prövningar.
Sen om det är bra eller dåligt det vet jag inte, men jag vet att Cancer är en prövning och en sjukdom som är fruktansvärd både om man är ung eller gammal när man får det.
Vill du köpa armband eller något annat från Ung Cancer så gå in på länken och gör detta.
FUCK CANCER







2 kommentarer:

Jag sticker upp huvudet sa...

Härligt!!! kram

Trebarnsmor sa...

Har ett fint armband hemma. Men vill tyvärr inte bära det. Det liksom får mig att tänka för mkt på farmors "skit"!