fredag 15 november 2013

Veckovägning + hur gör jag ?

-1,7 kg blev det denna veckan :) det känns bra. totalt -8,7 kg
Efter att frossat i när T låg inne och jag inte alls mådde bra till att nu har minskat två veckor i rad ! känns riktigt bra!
Många frågar hur jag gör?
Jag har hittat mitt problem med maten, det gör det lite lättare.
Jag gick ner 36 kg mellan M och tvillingarna och då kändes det riktigt bra och då använde jag Viktväktarna.
Under den tiden så lärde jag mig vad mina "fallgropar" är och det är att jag är en känslomänniska och släpper och tror att jag kan äta som många att inte tänka.
Men det funkar inte på mig, och efter tvillingarna har vikten gått väldigt mycket upp och ner och långt ifrån där jag var innan jag blev med tvillingarna och detta påverkar givetvis en hela tiden, även om jag är en positiv människa och lycklig människa så vill man må bra med allt och orken och tiden med 4 små har inte funnits där att ta tag i det igen eller känt det där att nu så ska jag ta tag i det.
Även om jag många gånger har försökt igen så har jag inte haft det i mig .
Så nu när T blev sjuk och jag märkte att vågen började gå på fel håll ännu mer och att jag bara åt skräp,så intalade jag mig själv att om jag ska orka och ta hand om mina barn, min man och allt annat som vardagen innehåller och klara av denna sorg med att T har Cancer så är det maten och motionen och vikten som jag måste styra, och för att inte ha den ångesten över mig också!
Jag har gått till företagshälsovården i med detta med T,och det första hon sa till mig är -Åsa , du behöver endorfiner ! du ska försöka att vara ute och gå en runda varje dag och det var så det började :)
Sen låter jag mig äta gott på helgen och njuta, och har jag en dålig vecka och mår skit! så ger jag inte mig själv ångest, jag berättar för mig själv att bara jag tar tag i det igen och ger mig en tidsram.



2 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Heja dig!
Jag är också en känslomänniska precis som du och har haft samma beteende. Tänker på er. Kramar K

storasyster sa...

Du är duktig! En insprations människa! Endorfiner - stämmer nog mkt bra! Det ska jag ta till mig!