lördag 23 november 2013

Att uppleva olika

I går var vi bortbjudna på fredagsmiddag, så lyxigt att slippa laga mat i bland.
Det är sådana saker som får mig att vara så tacksam för våra fina vänner.
Fick även reda på igår att min fina svärmor kommer att ta hit en firma som ska städa hela vårt hus inför julen.
Detta gör att jag kan direkt släppa den stressen.
Jag vill ju fortfarande att våra barn ska får en fin jul och pyntat i huset.
T har varit borta ett tag, och då menar jag i tanken.
Han är glad och sig själv när vi är med våra vänner på andra platser än hemma, som igår och förra lördagen när vi var på fest.
Men när vi är hemma går han in i sig själv och skrattar inte, är jag inte hemma så ringer han och jagar mig.
Det är nästan som att leva i ett dåligt förhållande.
På något sätt har jag gått in i ett vakuum och försöker att leva livet som vi gjorde innan, jag jobbar,tränar och försöker få ihop vardagen.
Han är inte där, jag frågade honom rakt ut i dag om han känner sig deprimerad.
Och det gör han, han vill också komma in i vardagen.
Börja jobba och känna att han kommer i gång precis som vi andra.
Han orkar inte, han är totalt slut, men jag vill att han ska börja i alla fall ta sig hemifrån och bryta lite.
Jag försöker att få honom att börja prata med någon om det.
Det är inte lätt att vara den som är anhörig att tvingas lite leva två olika liv.
Jag släppte mina känslor på hästryggen i dag så himla skönt.

Snart är det dags för lördagsmiddag med mys , tre rätters, hyrfilm och godis...nästan som vanligt.

Inga kommentarer: