torsdag 14 november 2013

Framtiden och nutid

Hej alla!
Tack alla för meddelanden här och all kärlek till er som ringt till T och mig för att höra hur det är med oss.
Vi blir varma när vi känner hur mycket ni följer oss.
Vi fick tag i T:s läkare i fredags förra veckan och han sa att alla metastaser på lungan och levern är borta, men han har fortfarande kvar på lymfkörteln i buken.
Detta innebär att han kommer att behöva opereras.
Personer som jag har berättat detta för säger direkt att oj vad positivt, vad bra!!
Men jag själv kan inte ta det till mig riktigt och något man har lärt sig i denna resan är att man kan inte ta ut något alls för det händer nya saker hela tiden.
Hans läkare lovade att de skulle ringa från det andra sjukhuset denna veckan och berätta när han ska opereras.
Så nu lever man igen i ett vakuum, man kan inte bestämma något, man vet inte när,var eller hur ?!
Jag har mått väldigt dåligt sista tiden och har därför inte uppdaterat så mycket, vikten ska vi inte ens prata om !!
De två veckorna som mådde som sämst åt jag igenom !
Men sista veckan har jag tagit kontroll igen och det känns riktigt bra.
Uppdatering om vikten kommer i morgon.
Nu är det mindre än 300 dagar tills vi ska förnya våra löften och jag längtar så att vi vore där redan nu och att allt detta vore över eller jag hoppas att det är över då ........

4 kommentarer:

appi sa...

Hoppas inte att du blir stressad eller pressad när vi frågar här. Jag känner inte er irl, men jag bryr mig om er.

Hoppas på det bästa!

Kram!

Liz sa...

Finaste Asa! Forstar att det ar tungt och att du inte orkar uppdatera, men jag som manga andra har ju undrat och skickat manga tankar till dig/er. Det kan verkligen inte vara latt att vara glad for sana nyheter, aven om dom givetvis kunde varit varre. Men givetvis vet ju lakarna vad dom pratar om och jag hoppas att ni far bra vagledning och radgivning av lakare och andra igenom denna resa, sa att ni vet ungefar vad ni har att vanta er. Tycker du ar stark som anda orkar tanka pa vikten, sjalv har jag inte matt sa bra heller och vikten bara okar och okar...suck.

Tanker massor pa er och haller tummarna for att det blir snar operation och att ni som familj kan fira jul tillsammans och att din man da mar bra och livet kan fortsatta for er med bara positiva nyheter i det nya aret! Fornyelse av loften - underbart romantiskt att se fram emot efter detta!!

Stora kramar!! <3

Trebarnsmor sa...

Även jag har tänkt på er...!! Jag har inte varit så insatt i det här med cancer. Men sedan barnens farmor fick cancer (och nu har spridd obotlig cancer) så tänker jag på denna avskyvärda sjukdom dygnet runt. Tidigare så har jag inte förstått denna oro o ångest som HELA tiden dyker upp inför provtagningar/op/behandlingar. Och de långa väntan på alla svar... den ska vi inte ens prata om. Du har cancern ännu närmare dig än vad jag har vilket måste vara ännu hemskare.

Ja det var lite kort om min relation till cancer.

Ger dig en stor klapp på axeln som orkar med detta och även delar med dig om tankar och funderingar!!

Jag sticker upp huvudet sa...

Tänker på er alla, kramis